En annan femma!?

Hylla det som hyllas bör - Popcorn Extra butter.. Bra skit, riktigt jädra bra skit! Aja för alla er där ute som inte har något liv utan ist spenderar eran tid med att läsa skitbloggar som denna så tänkte jag berätta att idag är det onsdag natt, imorgon torsdag sen kommer helgen med dess skönhet! Inte helt fel om jag får säga det själv, men vad ska man hitta på och jag ställer mig frågan om inte två dagar är för lite ledighet...? Om jag styrde detta land så skulle mitt första beslut vara att förlänga helgen med ännu en dag dvs 4 dagar jobb och 3 dagar ledigt, vilket skulle var både mer rättvist och skönare! Skulle även kunna tänka mig längre arbetsdagar för att i sin tur få en längre helg, inget snack om saken. Till en helt annan femma, det finns folk som jag beundrar något enormt i denna värld och det är folk som hjälper andra människor i nöd i såväl fattiga som rika länder. Dessa människors entusiasm är så fruktansvärt beundransvärd och att dom hjälper människor utan att ens tänka tanken på att be om något i gengäld utan bara gör det för att något i deras inre säger åt en att GÖRA är så jävla coolt!

Jag vill vara en sådan människa!
jag vill hjälpa min omgivning när jag ser att dom behöver hjälp och inte bara när dom ber om hjälp, jag vill ställa upp för min omgivning utan att ens tänka tanken "vad får jag för att jag gör det här".
Jag vill att folk ska stå på min begravning och säga att jag var någon som man kunde lita på, någon som alltid räddade ens fall innan man hann nudda marken, någon som ställde upp i vått och torrt, någon som levde sitt eget liv men gärna delade med sig av det och aldrig såg ner på någon annans vägval i livet.

Han och så MYCKET mer vill jag vara men det är inte lätt men det har samtidigt inte stoppat mig från att göra mitt bästa för att lyckas, jag tror på den goda männskligheten det gäller bara att fler plockar fram den och vågar vara en god människa så ska ni nog se att världen kommer bli en bättre plats att vandra på! :)

Cheers mates! /Leek

Kommentarer
Postat av: josefin

det där med att ändra veckan låter inte fel!

Men det där med att hjälpa människor i olika länder kan dra för vi har väll olika länder utav en andledning? visst om alla länder hjälper till attt bygga upp ett stabilt samhälle i alla länder men inte bara sverige som ska hjälpa till!

Man ska självklart hjälpa alla i sin omgivning men inte i andra länder!

2009-11-12 @ 01:41:07
URL: http://josterholm.blogg.se/
Postat av: josefin

Du har skrivit "finns folk som jag beundrar något enormt i denna värld och det är folk som hjälper andra människor i nöd i såväl fattiga som rika länder."

2009-11-12 @ 13:56:50
URL: http://josterholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0