Dygnsrytm..

Har man pajjat dygnsrytmen är det förjävla svårt att hitta tillbaka till rytmen man hade innan har jag märkt även fast man är trött? För nån timme sen var jag så jävla trött så jag trodde jag skulle dö, jag somnade även ett antal ggr i soffan och min träning vart inte av så jag tänkte Äh skitsamma jag går väll och lägger mig i sängen och sover då.. Trodde jag jah, inte fan kunnde jag sova trotts att jag somsagt var trött så jävulskt irriternade det där men ska väll göra ett nytt försök om några timmar... Blir att se en rulle eller nått tror jag, som om någon bryr sig.. Fan de va inte sån här skit jag skulle skriva om i min blogg men nu blev det så iaf...

Aja suck it up /Leek

Blogg comeback!

Tänkte bara meddela till alla er hundratals läsare som av någon konstig anledning tittar förbi här varje dag att bloggen http://ingekrydd.blogg.se har gjort comeback, detta gjorde mig självklart enormt glad framförallt för att det är en blogg som livar upp ens vardag. Titta in och fortsätt titta in både här och där och njut av läsningen!

So long /Leek

Söderbögar?!?!

Jag har ju skrivit om Södermalm förut och att det fan är The Place To Be!

Men en vecka varje år så händer det någonting som inte är okej, som inte alls är okej!

Vi på söder kallar det helvetesveckan, bögveckan, veckan då man antingen drar eller stannar inne 24/7... I folkmun kallas denna vecka för Prideveckan, ett förjävla trisst och dumt namn överhuvudtaget eftersom pride betyder typ stolthet och den här veckan är inte något jag är stolt över iaf. Missuppfatta mig inte folk får väll knulla varandra hej vilt om dom nu vill det, jag bryr mig inte ett smack. Men dom behöver väll inte samlas på ett och samma ställe och göra sin skit mitt framför ögonen på mig för då blir jag faktiskt irriterad och varför ska dom ha en vecka för överhuvudtaget? Varför ska dom springa runt å skrika på söder att dom är GAY och att dom vill bli accepterade? Tänk till lite det finns fan en anledning till att folk blir lacka och det är just för att ni springer runt och uppför er som att folk har något imot er, men vakna till ingen bryr sig. Ibland undrar jag om 90% av dom som är bögar/lebbar är det just för att få lite uppmärksamhet, för att få synas lite osv. Men bara för att era päron inte gav er den uppmärksamhet ni behövde när ni va små knoddar så behöver väll ni inte komma en vecka om året och smutsa ner mitt vackra Södermalm!

Aja de vaju typ allt, tänkte lixom bara skriva att det är tråkigt att Södermalm förstörs en vecka om året! San Francisco bor det ju mycket bögar i kanske ska dra dit och ha en "Hetrofestival" så vi som knullar med motsatt kön kan få skrika ut att vi finns om nu ingen visste det...


Tjaooo /Leek

Systembolaget!

Hur mycket får man egentligen köpa på systemet innan kassabruden börjar undra?

Jag menar, om man glider in och tjakkar två flak bärs, en dunk vin, 2 flarror sprit så förstår väll vilken jävel som helst med mer än 50 i IQ att man knappast ska dricka upp skiten själv?! Och då undrar jag bara vart går gränsen, hur mycket får man köpa innan gumman i kassan faktiskt måste börja fråga om allt man lagt upp verkligen är till en själv? Nu ska jag väll inte klaga på att systemet är förjävla slappt men det är ju endock värt att tänka över lixom...

So long /Leek

100 läsare!

Idag har jag passerat 100 läsare, STORT!!!

Har även ramlat in ett antal hatbrev från fräna innebandyspelare som kommit med knackiga bevis på att innebandy visst skulle vara en tuff sport. Så specielt till dig (innebandy-lover-13) dunka huvet i vägen å häng sedan dig själv i farstun för det var verkligen till sånna som dig som mitt inlägg gick ut till!

/Leek

Who the fuck is Blondinbella???!!!


Innebandy?!?!

Om det finns en sport någonstanns i världen som är mer fjollig och mer ickesport en den såkallade "sporten" Innebandy så får ni gärna skicka ett PM till LEEK@skräppost.se... För tro mig det finns förhelvete inte!!!

Att kalla en aktivitet där man inte får röra varandra utan att motståndarna tilldelas någon typ av fördel för sport är för mig ett stort jävla skämt! Alla som spelar innebandy är antingen bögar eller så har dom varit totalt värdelösa på allt dom gjort innan och helt enkelt inte haft något annat alternativ än att spela innebandy för där får man vara hur kass som helst och dom som är bäst är dom som kan snurra en boll i en såkallad zorrorörelse precis samma rörelse som bögar använder för att hitta rätt till dajmkrysset i mörker. Jag kanske låter sjukt bitter över just innebandy men det är för att det är en sån tråkig sport, jag har själv kört innebandy men då har det varit med hockeyspelare och då är allt det som inte är tillåtet i "riktig" innebandy tillåtet dvs tacklingar, lyfta klubban och allmänt hårt spel. När innebandyförbundet ändrar reglerna så att man faktist får röra vid varandra då ska jag ändra min uppfattning angående denna sport och som en vän till mig sa -Hur fan ska man kunna respektera en sport där målvakterna sitter på knä??!!

Nää fyfan skärp er börja tacklas lite, spela lite tufft och sluta böga er med era zorrofinter så normala människor faktist får lust att se er spela.

En gång innbandy alltid INNEBANDY!! detta citat skall definitivt inte ses som något positivt utan fullständigt tvärtom, så har du som läser detta någonsin funderat på att börja spela innebandy? Ställ dig då framför spegeln, slå till dig själv ett par gånger riktigt rejält sen går du ut till farsan som troligtvis sitter djupt ner i soffan med ett antal tomburkar framför sig och säg till han att du ska fan lira hockey eller någon annan häftig sport så att du gör farsgubben din lite stolt!!

So long suckers! /Leek

Sommar

Sommarn är jävligt bra för då får alla som är sjukt sköna också göka sjukt mycke och ha nått så sjukt kul precis hela tiden! eller?

En "perfekt" sommardag!:

Man vaknar upp lite halvtrasig på lördagen efter att ha haft en sånn sjukt skön kväll dagen innan som man inte kommer ihåg ett piss av, men som tur är plockar man fram mobilen och efter 30 minuters läsande av fyllesms har man pusslat ihop en sissodär 1% av gårdagen! Det man kommer fram till under frukosten som består av tre frukost-shotar (tequila gold från farsans spriskåp) en tre dagars gammal munk samt en halv redbull som användes till groggarna under gårkvällen är att man definitivt inte fick ligga. Om det var pågrund av dom där knackigt utformade fyllesms.en eller om det kanske var som 4 av dom 15 som svarade sa -jag vill inte ha dig fyllesvin!! självklart utformat på ett lite finare och fjantigare sett det är en fråga man självklart inte ens orkar fundera över för det blir ju en ny fest ikväll och jävlar vad det blir ligga då!

Efter den stadiga frukosten så börjar telefonen gå varm till polaren, och varm går den för att han vägrar svara! Efter 10 ggr kommer man tillslut fram och får då utstå en rejäl utskällning för om det är något man inte gör så är det fan att ringa mitt under ett pågående bakisgök. När ens polare lugnat ner sig lite bestäms det att man möts upp utanför systemet om 5 minuter för att inhandla lunch! när man kommer ut ifrån systemet med två flak var och två påsar liggandes på flaken så droppar man av en del hos polaren som lovat en jävla förfest lite senare för att sedan fylla ett par påsar med bärs dvs dagens lunch nere på beachen! Efter en tung promenad och svettigare än efter ett träningspass på globens is så ser man direkt vart man ska slå sig ner, för ca fem cm ifrån beachens skönaste brudgäng ligger det 6 grabbar som brottas och spänner biccarna i allra bästa försök att få brudarna till höger att förstå att det är just dom som dom bör ligga med ikväll! Man halsar snabbt en bärs och springer mot högen fylld av adrenalinfyllda grabbar och hoppar rakt in för att visa brudarna att även man själv är grymmast i världen!

Efter 4 timmar på stranden och indianfull med en kropp som liknar danska flaggan är det dags att röra sig mot förfesten, inte för att solen har slocknat eller för att alla andra på stranden börjar lämna stället utan helt enkelt för att drickan är slut. Till alla grabbars glädje får man reda på att en snubbe i gänget har lyckats övertala brudarna brevid att hänga med till lyan en bit bort för att förfesta vilket skapar en enorm glädje i gänget och ryggdunkar samt high-fives utdelas hej vilt bland boysen! Nu bär det av rakt in i dimman, förfesten sätts igång och det dricks och raggas från alla håll förutom från brudarna förstås för alla vet ju att fina flickor varken dricker eller raggar... klockan slår plötsligt 11 och det blir ett jävla hålligång för nu ska frissor fixas och den sista drickan ska svepas och det fort för två taxibilar står och tickar utanför och väntar på att få stjussa ett skönt gäng in till city där det ska hittas gummor som är villiga att göra det mesta in på småtimmarna, en kvart senare är taxibilarna proppade med fulla grabbar som vill ute på grönbete och erövra sitt byte.

När boysen droppas på stureplan för gummorna tackade snällt nej till att följa med gänget ut på stan så behövs det tre ställen för att alla ska komma in och efter en halvtimme är hälften utslängda och lämnade åt slumpen för åker man ut då får man fan själv se till så att man antingen surrar in sig själv eller så börjar man helt enkelt sms.a varenda gumma på luren för att få komma på nån skön fest i utkanten av stan! Klockan 3 när stället stänger är det allt som oftast ingen som lämnar stället för då bör alla ha åkt ut och ringt runt och kollat vart resten av grabbarna är vilket resulterar i att dom flesta möts upp igen på den sjukt sköna festen i utkanten av stan vilket i verkligheten faktist består av en massa fyllon och deckade personer i var och varannan buske i trägården och inte alls är så sjukt skön som man fick höra per telefon 20 minuter tidigare. Men fan man får ju inte vara så kräsen så man går fram till den närmsta bruden som kämpar för sitt liv för att hålla sig på fötterna, att man själv kämpar lika mycket skapar enorma problem när man ska hälsa på varandra och eftersom man lever efter mottot "bro's before hoe's" så släpper man självklart hennes hand direkt när man ser ens polare en bit bort och hoppar rakt på han för att starta en brottningsmatch ute i trägården detta får snabbt resten av grabbarna reda på inne i huset vilket gör att alla skrikandes springer ut och joinar brottningsmatchen! Nångång runt 6 har man slocknat på en soffa inne i huset med ett mördar grepp runt en brud som vill precis allt annat än att ligga där och skeda med en själv och vaknar sedan upp med världens betongskalle och sätter sig med mobilen i högsta hugg för att reda ut vad som hände igår och hur i helvete man hamnade på en soffa med Quasimodos tvillingsyrra i utkanten av stan!

Ha en skön sommar /LEEK

Kvinnor

Vad säg om att kanske bara vara kåta, glada och tacksamma?

/Leek

Södermalm!

Jag tänkte nu pissa lite i Blondinbellas ansikte eftersom hon allt för ofta klagar på det finaste Stockholm har dvs stadsdelen Södermalm!

Vad gör då Södermalm så mycket bättre än andra stadsdelar i Stockholm, svaret är egentligen betydligt lättare än man kan tro för Söder har allt och så mycket mer än andra delar av Stockholm. Allt på söder är verkligen inte så jävla ytligt som på andra ställen! Här på söder kan du sätta på dig kläderna som ligger närmast sängen och sen sätta dig med ett gäng polare på krogen utan att nån stirrar sådär konstigt på dig, här på söder finns precis allt. Det finns affärer så det räcker och blir över, det finns schysta ställen att ta en kaffe på, det är nära till vattnet var du än bor vilket är jävligt skönt på sommaren, du kan hitta ställen där du kan vara för dig själv trotts att folk flockas hit vilket inte är så konstigt och du har krogar som är underbara!

Men som sagt Blondinbella och alla ni andra "dagens outfit-bloggare" sitt gärna nån annan stanns än på Söder jag mår varken dåligt eller tycker att det är synd på nått sätt utan tvärtom, därimot kan ni ju räkna med att jag och mina vänner kommer bomba sönder eran älskade innekärna både en och två gånger på diverse helger bara för att visa hur man krökar på riktigt och inte hur man smuttar på svindyra drinkar och jätte "chicca" glas med chaaampagne!

Ja JAG vill leva JAG vill dö på Sööööööder! /LEEK

Singel!

När jag var ynge någonstanns runt 7-8 år så fanns det en man i min närhet vars livstil var den jag beundrade mer än allt annat, denna man var min pappas gamla vän och min systers gudfar. Han var singel, bodde i en tvåa på söder och gjorde precis vad han kännde för, han var ju trottsallt singel och hade inte någon eller något som han behövde rätta sig efter. Det var nog friheten i hans liv som jag beundrade mest, jag menar han kunnde göra precis allt utan att bry sig om vad nån annan sa eller tyckte. Ville han gå ner på krogen en tisdag och kröka ner sig trotts att han visste att det var jobb som gällde dagen efter så kunnde han skita fullständigt i det för där hemma fanns det endock ingen som satt och bara väntade på att ge honom en rejäl moralkonsert i vardagsrummet, han kunnde helt enkelt bara raggla hem vid 1, sätta klockan och sen slockna i en obekväm position på sängen med hela outfiten på sig. För vafan smällarna dom kan man ta imorrn det är ju inget man ska oro sig för när man har roligt, hade han lite tur kanske han tillochmed fick med sig en donna som vill dela säng med han för natten!

När jag själv ser vad jag har skrivit så förstår jag faktist varför jag alltid sa till mina föräldrar -När jag blir stor ska jag också vara SINGEL!

Men det är ju också det som är grejen, just det lilla jag då såg som att vara singel var bara det positiva.
Jag såg aldrig baksidan av det liv han levde/lever utan tänkte bara på att man aldrig upplever något bråk med någon och aldrig behöver försvara sitt betende eller hur man tänker på saker och ting. Men ju äldre jag har blivit desto mer har jag ändrat min uppfattning kring detta, jag ser absolut inte ner på folk som lever ett singelt liv men därimot så tror jag inte att jag skulle klara av det för ensamhet är det värsta jag vet. Visst vissa tillfällen vill man ju bara vara för sig själv men nu pratar jag mer om helheten, jag vill inte komma hem vareviga kväll och mötas av ett tomt och nersläckt hem totalt utan liv.
I längden så vill jag inte leva ett bekymmersfritt liv! Utan lite turbulens skulle bara liva upp stämningen och det är ju faktist aldrig fel, lugnt blir i längden bara tråkigt och tråkigt vill man ju inte ha det!

Cheers from LEEK

Körde rattfull till AA!

Kärringen skulle på sitt AA-möte men va tydligen lite nervig så hon svepte i sig lite smått å gott av vad hon hittade i spritskåpet det hela slutade med att hon några timmar senare och med 3,17 promille i blodet satt sig i bilen och åkte den ca 1mil långa sträckan till AA-mötet. Påvägen dit ska hon tydligen ha vinglat rätt så ordentligt och även haft stora problem med att välja rätt håll i rondeller och när hon klev ut ur bilen hade hon enorma problem att hålla sig på benen.

Nu vet ju inte jag om jag har rätt men jag chansar faktist på att denna 40-åriga kvinnan aldrig har haft roligare på ett AA-möte och jag vet inte riktigt om jag ska hylla denna händelse eller inte, eller att hon satte sig bakom ratten eju korkat men att komma full till AA-mötet tycker jag endå är rätt stort på nått sätt.

so long suckers /Leek

RSS 2.0