Att betala för musik igen

Personerna bakom musiktjänsten Spotify står för årets skönaste och fräckaste affärsidé. Låt mig förklara.

Dem slänger ut jordens skönaste musiktjänst mitt i en tid då det råder tveksamheter runt om i landet huruvida man får tanka musik. Så behöver för tjänsten är stort. Det är dessutom gratis att använda sig tjänsten så länge man har fått en "invite". Det får alla tag i men det känns ändå lite speciellt att ha fått en "invite".  Det är smidigt tjänst som man kan bära med sig överallt, och många som låter Spotify stå och brumma dagarna i ändå.
Allt detta mot att man lite då och då lyssnar på ett kort och helt okej reklamklipp.
Det är inte ens en fråga om varifrån man hämtar sin musik längre, och ja man blir beroende av tjänsten.

Men nu när Spotifyn är det självklara valet, så börjar dom att slänga in mer och mer reklamtid, varav reklamklippen blir vidrigare och vidrigare....
Mot en betalning kan man slippa undan reklamen....Och just nu är jag bara så jävla förbannad att jag sumpat mitt betalkort, för jag vill verkligen betala för att slippa bli störd när jag använder Spotify, som jag numera är helt beroende av. Det är värt 100 spänn i månaden att slippa höra någon idiot prata om att han ska lämna bilen hemma på onsdag, och en brud som stör hela tiden genom att vara så fräck/dum i huvudet och säga" Hej hoppas jag inte stör"....

Så det dom håller på att göra är att få folk att återigen betala för musiken. Något jag aldrig skulle gjort för några månader sedan. 100 kronor i månaden, det är en CD varannan månad, hur många lägger så mycket pengar på musik. Inte ens på 90- talet lade man väl så mycket pengar på musik.


Hoppas jag inte störde...
/ Garlic



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0